Znaczenie reklam świetlnych


Kwiecień 13, 2019 Przemek 0 Comment

Reklamowanie się w dużym mieście nie jest prostą sprawą. W końcu współczesne metropolie kojarzą się z reklamami, billboardami, które otaczają nas zewsząd. Aby się przebić w tym morzu reklam, trzeba się wyróżnić, zrobić coś wyjątkowego, coś co nie będzie przypominało innych, znajdujących się w pobliżu reklam.

Fenomen reklamy świetlnej

reklama świetlna w SzczecinieJak to zrobić? Dobrym przykładem promocji wizualnej jest reklama świetlna, ponieważ przyciąga wzrok. Na początek warto przedstawić jej definicję, dzięki temu łatwo będzie wytłumaczyć jej działanie i fenomen. Jest to jeden z rodzajów reklamy zewnętrznej, czyli takiej która znajduje się (jak sama nazwa wskazuje) na zewnątrz, poza miejscem zamieszkania konsumenta, czyli osoby do której kierowany jest komunikat. Rozróżnia się również różne techniki jej wykonania. Mówi się o reklamie diodowej, neonach oraz podświetlanej. Jednym z najczęściej spotykanych typów w Polsce są litery blokowe, które są bardzo skuteczne i praktyczne. Nie tylko jasno wskazują na nazwę konkretnego miejsca, ale także przyciągają uwagę odbiorcy, co jest właściwie istotą reklamy. Reklama świetlna w Szczecinie oraz w każdym dużym mieście w naszym kraju jest bardzo często spotykana. Jest obecna nie tylko w centrum, ale również na obrzeżach miasta. Niewątpliwym plusem jej widoczność po zmroku, dzięki czemu nietrudno ją pominąć, nawet gdy jest już ciemno.

Najczęściej jest stosowana w przypadku napisów – nazwach firm, lokali czy instytucji, są także bardzo przydatne w przypadku, gdy chcemy o czymś ważnym powiadomić klientów – na przykład czy bar lub sklep jest otwarty. Dzięki temu, że jest tak zauważalna i widoczna o każdej porze, od razu wiadomo na czym stoimy. Reklamy świetlne to również ciekawe zjawisko kulturowe, stanowiąc charakterystyczny element współczesnego miasta.